Terug naar het noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rinke en Rieta Frericks - WaarBenJij.nu Terug naar het noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rinke en Rieta Frericks - WaarBenJij.nu

Terug naar het noorder eiland

Blijf op de hoogte en volg Rinke en Rieta

16 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Op maandag 14 januari hebben we weer afscheid genomen van Petra en Tim. Ze zijn weer terug gegaan naar Christchurch, want de verhuizing staat voor de deur. We zijn via een kleine weg doorgereden naar de 63 richting Blenheim. Vlak voor Blenheim hebben we het aircraftmuseum bezocht. Het was een heel compleet museum over de luchtvaart in de eerste wereldoorlog. Er waren veel vliegtuigen en ook een paar Fokkers. Veel verhalen over moedige piloten en uniformen uit veel verschillende landen. kortom het was een mooi museum. Na ons museumbezoek zijn we doorgereden naar Picton om te vragen of we ook eerder naar het noorder eiland konden varen. We waren vooral de regen zat die weer met bakken uit de hemel kwam
we konden al met de volgende boot oversteken en dat was om 10.30 uur. Dus zijn we naar de ferry parkeerplaats gereden en hebben daar ons maal bereid en opgegeten. Om 1.30 uur waren we in Wellington en door de donkere nacht zijn we voorbij het vliegveld naar de kust gereden. Daar hebben we in de stromende regen toch het tentje opgezet en zijn we gaan slapen.
Ook op disdagochtend bleef de regen met bakken naar beneden stromen. Na het ontbijt bij Jonethan hebben we besloten om niet meer naar Te pappa te gaan maar rechtstreeks naar huis in Wanghanui. Toen het op het laatst toch nog even droog was, zijn we naar Ratana gegaan naar een kerk van de Maori. Hier komen veel geloven samen. Het lijkt een mix van het christelijk geloof met de maori voorouder verering. Daarna zijn we doorgereden naar huis, waar we vannacht weer in een gewoon bed hebben geslapen.
Zo nu ben ik weer bij met mijn verhaal en de laatste week is in gegaan. Het is snel voorbij gegaan en we zijn benieuwd naar alle mensen in Nederland en hoe het met ze is. De reacties zijn erg leuk om te lezen, maar mensen in levende lijve te zien is ook weer leuk.
Waarschijlijk komt het volgende verhall komt waarschijlijk vanuit Hongkong

• 16 Januari 2013 - 07:28

Sietske En Ferdian :

Geniet van de laatste dagen en een goede terug reis. Tot snel!

• 16 Januari 2013 - 08:48

Ina :

Jee mie neee wat is het toch snel gegaan. We zijn benieuwd naar jullie verhalen, vooral die van Rinke , hahahaha , life ( grapje Rinke) . Dit keer geloof ik je hoor , haahahaha.
    Geniet van de laatst dagen daar in dat prachtige land. En weer heel erg welkom aan de Purperreiger :)
    Groetjes de Vlasjes

• 16 Januari 2013 - 10:24

Sarah:

Wat een ervaringen allemaal! Veel hebben jullie beleefd de afgelopen periode. Hele fijne laatste week gewenst en alvast een goede terugreis!

• 16 Januari 2013 - 21:18

Miemi:

Hallo rinke en rieta geniet nog lekker van de paar dagjes daar en tot gauw in. Emmen groetjes . Ik zal dan wel jullie verhalen horen . Ben heel benieuwd. Tot gauw

• 17 Januari 2013 - 12:59

Altienke:

Hallo Rieta en Rinke,

Voor jullie is de tijd omgevlogen. Voor mij is de tijd van loopgips eindelijk afgelopen. jullie reis was nattuurlijk stukken aangenamer om te gaan en staan waar je daar wilde.
    Tot volgende week

• 19 Januari 2013 - 12:30

Herman En Joke:

Wat is de tijd snel gegaan, jullie hebben wel heel veel gezien, dus ook veel te vertellen.
    leuk. Groetjes aan de familie

• 20 Januari 2013 - 16:09

Marianne Van Den Bos.:

Hallo buurtjes,
    Wat is de tijd omgevlogen, voor jullie maar ook voor ons.De kaasboer zei vrijdag al,dat het voor jullie wel heel erg wennen zal zijn wat de temperatuur betreft, maar ik neem aan dat de dikke winterjas in de auto ligt.Een hele goede reis gewenst en tot gauw aan de Purperreiger ,Gerrit, Gert en Marianne.

• 21 Januari 2013 - 14:40

Carla En Roelof:

Hallo Rita en Rinke,

Voor jullie zit het er alweer op. Op het moment dat ik dit aan het schrijvenben zitten jullie waarsschijnlijk alweer in het vlietuig naar huis. Hopenlijk hebben jullie geen oponthoud op Schiphol. Het is hier namelijk echt winter. Voor jullie wel even wennen. Maar de kachel hoog wanneer jullie thuis komen. Wij zijn benieuwd naar jullie reisverhalen en spreken dan ook gauw een keer af. Wij wensen jullie een fijne thuiskomst en tot spoedig.

Lieve groeten van Carla en Roelof