pancakerocks - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Rinke en Rieta Frericks - WaarBenJij.nu pancakerocks - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Rinke en Rieta Frericks - WaarBenJij.nu

pancakerocks

Door: Rieta

Blijf op de hoogte en volg Rinke en Rieta

16 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

op woensdag zijn we verder langs de kust naar het noorden gereden. Doel was de pancakerocks. Omdat deze bij vloed indrukwekkender zijn, moesten we op tijd weg en hebben we het ontbijt overgeslagen. Ook omdat we Tim beloofd hadden om een pancakestack te eten. De pancakerocks zijn indrukwekkend, vooral omdat het water er heel hoog opzweept.Hier moeten de foto's hun werk doen. De pancakestack was minder indrukwekkend. Hij kostte 17$ en was zo klein dat Tim later nog trek had. Wij natuurlijk ook. Nadat we de camperplek bij Greymouth hadden afgekeurd zijn we doorgereden op de SH 6 naar New Creek waar we een leuke camping aantroffen. Het weer werd zo ontstuimig dat we het tentje maar niet achter de auto hebben gezet. Het heeft die nacht ook ge-onweerd en gestormd, maar daar hebben we niet veel last van gehad.
De volgende morgen was het rege,regen, en nog eens regen. We zijn verder gereden op de SH 6 en in Wakefield getopt voor de lunch. Eigenlijk had niemand meer zin om door te rijden en zo kwamen we in Wakefield op een prachtige camping met een prachtige BBQ. We hoefden alleen de knop maar in te drukken en hij brandde voor 10 minuten.