De laatse dagen in New-Zealand - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Rinke en Rieta Frericks - WaarBenJij.nu De laatse dagen in New-Zealand - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Rinke en Rieta Frericks - WaarBenJij.nu

De laatse dagen in New-Zealand

Door: Rieta Frericks

Blijf op de hoogte en volg Rinke en Rieta

25 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Otorohanga

Op 16 en 17 januari zijn we bij Freerk en Tineke geweest. Rinke heeft Freerk geholpen bij het maken van een kastje voor Lieze. Op woensdag gingen we eten bij Frids en Jane die we als enigen van de familie nog niet gezien hadden. We gingen eerst kijken bij een ander huis omdat ze op zoek waren naar een nieuw huis. Toen we binnen waren vroeg Tineke of er Nederlanders in woonden waarop Frids zei dat het huis een Nederlandse eigenaar had. Daarna zag Tineke pas de meubels van Frids en Jane en bleken ze dus al in het huis te wonen. Nadat we het huis bekeken hadden, hebben we de kippen gevoerd, die gewoon bij Jane op schoot gaan zitten. Ook Beau en Jacki en de kinderen kwamen eten.
Donderdag hebben we de laatste boodschappen en klusjes gedaan.
op vrijdag zijn we richting Auckland gegaan. Nu zijn we aan de westelijke zijde van de vulkanen gereden. We konden nu 2 van de 3 bekijken, maar helaas er kwam geen rook meer uit. Doel van de 18de was de Waitomo caves, om daar 's avonds te gaan wandelen. De glimwormen die in de grotten zijn ook buiten de grotten te zien. Helaas mochten we daar niet meer staan met de camper en dus zijn we door gereden zonder de glimwormen te zien. Zo kwamen we tegen donker in Otorohanga aan.
De volgende morgen zijn we naar het dorp gegaan. In het kiwi huis hebben we de vogels van Nieuw-Zeeland kunnen bewonderen. Voornaamste doel waren natuurlijk de kiwi's en we hadden geluk, want de kiwi's werden gevoerd. Het was heel grappig om te zien. Ze hebben daar meerder soorten kiwi’s en de grootste dame zette meteen de aanval in op de verzorgster. Ze had van te voren al verteld dat deze dame haar territorium goed verdedigde. Haar lange snavel (volgens Freerk de kortste aller vogels omdat de neus voorop de snavel zit en na de neus begint de snavel pas) beet zich overal in vast en dan kon ze ook nog trappen!
Het dorpje Otorohanga viel een beetje tegen. Na de lunch zijn de doorgereden naar Ackland. In het zuiden van de stad hebben we een mooi plekje gevonden.
Op zondag zijn we naar de kerk gegaan in het zuiden van Auckland. Het was dus een andere kerk dan de eerste zondag, maar toevallig wel dezelfde predikant. Het heeft ons nog even wat moeite gekost om het huis van Mervyn en Catherin te vinden. Met hen zijn we naar een oude vulkaan gegaan, waar we een prachtig uitzicht over de stad hadden. Onderweg zijn we langs de beste fish and chipszaak gereden. Omdat er zoveel wind stond hebben we dat in de auto's opgegeten. daarna zijn we rond de krater gelopen en. zo hebben we Auckland van alle kanten bekeken. Terug bij hun huis hebben we nog even lekker kunnen douchen en daarna zijn we naar het butterflyhuis gereden vlak bij het vliegveld. Daar hebben we nog 1 keer het tentje opgezet en daarna nog 1 keer een glaasje wijn in de bus gedronken.
De wekker stond om 5 uur maar Rinke en ik waren al een uur van te voren wakker.
We waren mooi op tijd op het vliegveld en na het inchecken zijn we gaan ontbijten. Na het ontbijt hebben we afscheid genomen en dat was voor ons allemaal toch wel een emotioneel moment.
Zo eindigde ons verblijf in New-Zealand.